SKRIVET: 2009-05-03, kl 19:43:28 | PUBLICERAT I: vardagsbeskymmer

skåda men inte uppleva

söndag, 3 maj 2009

jag vill också tatuera mig, fylla 18, skaffa pojkvän, ta körkort, åka utomlands,
skaffa mig ett jobb, kunna gå ut på krogen utan att behöva fejka stämpel osv.
detta blir ett år där alla mina kompisar får uppleva allt det där, förutom jag
körkorten kommer rulla in, en efter en, och så sitter man där, alldeles själv...

jag firade valborg i skövde med jennie och elin. efter lite förfest o grillning hos jennie
drog vi vidare, in till stan, för att kanske orka försöka ta oss in någonstans.
varenda uteställe var fullsatt. bogrens, vatra, husaren - ja, every place was crowded!
det var då jag kom på det, att det faktiskt är 8 månader kvar tills jag får gå ut...
jag fick genast en bild i huvudet "90-talsparty, olins 16+, ingen alkohol blablabla"
JAGDÖR! medans alla andra i klassen drar ut på stadt, får jag gå ut på 16+ med alla
fjortisar som strular med allt som rör sig och spyr i buskarna, i gränden bakom olins
jag hatar att vara 92:a

helgen har förövrigt varit rätt seg. spenderade både fredagskvällen och lördagen med
vanessa vilket alltid är ett sant nöje. det blev också ett nattligt besök hos simon. trevligt!
förutom det har det varit lungt..
har idag lite skolångest, om man kan kalla det de. men, det är ju söndag och för
mig är det ju.. rutin! sån tur är slutar jag ju snuskigt tidigt imorgon, skönt      


lite valborg pics






KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: