SKRIVET: 2009-01-01, kl 22:57:58 | PUBLICERAT I: vardagsbeskymmer

amatörernas afton

torsdag, 1 januari 2009

nytt år, nya möjligheter. jo det är väl så man brukar säga när det är nytt år?
det kommer bli stora förändringar detta året, det har jag lovat mig själv
nya möjligheter ma as. jag saknar redan år 2008
nyårsafton var väl varken bra eller dålig.
trerätters hos fröken tunborg, förstås. sedan vidare till skara där det
festades förfullt. vid tolvslaget samlades alla vid busstation för att öppna
sina champangeflaskor och fira det nya året.
gap o skrik, tjejer som gråter vart man än vände sig om och massa bråk.
nyårsafton är verkligen amatörernas afton med andra ord, ingenting för mig.
vid ett åkte jag och ida hem till henne, kollade på film och somnade.. skönt

julafton var som vanligt. middag med släkten, kalle anka som ingen orkar
se klart på, elias som aldrig är nöjd med julklapparna och det där fake smilet av
tacksamhet man måste bära hela kvällen är bara för mycket. högtider är inte min grej.
på annandagen bar det ut på olins med tjejerna iallafall. det var kul, skönt o slippa släkten

jullovet har gått fort. det är ju dock inte slut än, men det känns iallafall som att jag har
hunnit med en hel del. imorses när jag vaknade hörde jag fågelkvitter.
det kändes precis som vår.. vi börjar äntligen gå mot ljusare tider och vinterkylan
lider äntligen mot sitt slut. jag kunde inte vara gladare, ge mig sommar
ge mig värme



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: