SKRIVET: 2009-04-20, kl 21:09:03 | PUBLICERAT I: vardagsbeskymmer

another girl, another planet

måndag, 20 april 2009

jag har blivit en slappbloggare, totalt! fast nu när jag tänker efter har jag
blivit rätt slapp i det mesta. skolan är ju hemsk och det känns som att alla lärare
är emot mig.. läxor, inlämningar, prov o deadlines. jag dör
jo, skolan har tagit upp mycket tid för mig det senaste veckorna  -för mycket!

förövrigt är allt okej. det händer inte så mycket nu. och det känns nästan som att
det är en sån period, där det egentligen inte ska hända något.
man har gett upp hoppet om händelserika dagar, storslagna fester eller nya förälskelser
helgens planer kräver längre ingen planering på sju dagar i förskott, utan bestäms nu istället
samma dag. och det är väl skönt, att kunna vara lite spontan, ta dagen som den kommer
och liksom leva i nuet. men hur länge då? jag kan inte säga annat än att jag är
lite trött på allt slarveri, en tom veckoplanering och hemmakvällar - på en fredag.

men efter att faktiskt ha kämpat mig igenom flera veckor med läxor osv
belönade jag mig, häromdan, med en ny garderob -typ
det finns nog inget bättre än att komma hem med ett flertal halvfulla kassar
och en tom plånbok. nu hoppas jag på lite bättre väder så jag kan byta ut mina
luvtröjor, taskiga frisyrer o gamla smycken (som jag nu använt i x antal dar)
med lite nya vårskor, kläder och accessoarer.
- för sanningen är den, att det finns inget bättre än att dränka sina "sorger" i shopping.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: