SKRIVET: 2008-09-29, kl 19:32:46 | PUBLICERAT I: vardagsbeskymmer

there is no time for us

söndag, 28 september 2008

två månader min vän, två månader.


idag är det söndag. en skön söndag! en lång sovmorgon blev det idag igen. hjälp, om jag fortsätter såhär skulle jag nog kunna sova hela dagen.
jag har inte gjort något speciellt idag.
satte igång och plugga ganska så snabbt efter att jag gått upp. hade fortfarande 12 frågor kvar på mitt mediekommunikationsarbete som ska vara inne imorrn. dags att sätta fart. efter många långa och jobbiga timmar framför datorn med det där jädrans arbetet, kände jag att det var dags för lite frisk luft.

det blev en lång promenad ner till sjön. åh vad skönt väder det var också. en tjocktröja och mössa var iprincip allt som behövdes. jackan kunde hänga kvar på sin plats i hallen. skönt!
jag vet inte hur länge jag promenerade, mer än en timme iallafall. det är jag säker på (haha)
med pinks nya låt spelandes i headsetet, på repeat dessutom, kändes det som att jag kunde gå flera mil.

jag snubblade nästan på tröskeln när jag kom hem. så trött var jag. hur kan man bli trött av att gå egentligen?
snacka om dålig kondition. det är ju nästan pinsamt. jag gick direkt in i duschen efter mitt vandrande och kom ut som en helt ny och fräsch människa. det kändes verkligen som att jag hade gjort något bra idag. flera bra saker faktiskt. pluggat och motionerat. kanske dags för mig att unna mig något gott? - och det gjorde jag.
mamma hade hyrt film och gjort chokladpudding till mig. oj vad glad jag blev. mammor gillar vi!

resten av kvällen spenderades därför på mitt rum (som jag faktiskt tidigare under dagen städat) med tända ljus, filmen angel, andra avenyn och självklart chokladpudding.


jag är bra.
martina.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: