SKRIVET: 2008-09-30, kl 19:31:30 | PUBLICERAT I: vardagsbeskymmer

temporary happiness

tisdag, 30 september 2008

dagen har varit, katastrof rent ut sagt.
till en början gick expolektionen rätt så mycket åt skogen. jag var så trött, besviken, ledsen
och inte alls på humör. det blev därför en rejäl segstart. tyvärr så jobbar jag ju med jessica,
då kan det ju inte bli annat än kul. så jag och jess tramsade igenom hela lektionen och
har nu säkert förbrukat flera hundra kronor på medias matrial. katarina var inte glad.
och så har det fortsatt, hela dagen. flams&trams.

sen var det äntligen dags för filmkunskap. gillar!
vi såg äntligen klart på el orfanato, en spansk skräckfilm. svenska, barnhemmet.
filmen har nu varit bland de populäraste samtalsämnena i klassen sen en vecka tillbaks och
nu fick vi äntligen se slutet på filmen. till min stora besvikelse var inte slutet så bra som jag hade hoppats.
men det funkar i krig, som philip brukar säga.

jag är så nöjd att jag bytte från psykologi till filmkunskap. visst, det låter kanske lite mesigt.
man låter ju betydligt smartare om man säger att man läser psykologi. haha!
som en vis person en gång sa,
psykologi är ett väldigt bra ämne att ha med sig om man ska plugga på högskolan sen osv.
sant, mycket sant. men, jag kände att kursen inte var något för mig helt enkelt.
trivs iaf jättebra med gruppen och det känns skönt att hälften av klassen består av mediaelever.
juha, läraren. han är stentuff och jag kände nästan personkemin på en gång. vi kommer funka ihop tror jag!

jag slutade sent idag. tjugo över tre. bussresan hem kändes som en evighet och det blev inte bättre av att det började regna. martina bock a.k.a "tjejen som hatar regn", typ.
dagen skulle egentligen spenderas med en mycket god vän, jacob. men det blev ändrade planer tyvärr.
min eftermiddag har jag istället tillbringat med mina skolböcker. skoj! hoppas jag får träffa pojken i veckan.

hade snart tänkt att koka lite te och krypa ner i sängen.
desperate housewives har säsongstart idag, klockan nio, efter idol, kanal fem.
det har jag sett fram emot, oerhört länge. nu kan inget förstöra min kväll, tro mig.


godkväll.
martina.


Jessica

Aaaaw ;D



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: