SKRIVET: 2008-09-04, kl 16:45:06 | PUBLICERAT I: vardagsbeskymmer

tillbaks på ruta ett?

torsdag, 4 september 2008

hah! det är nästan skrattretande. hur kan du vara så lugn, tro att allt är okej?
ibland vill jag vara som du. kunna ta dagen som den kommer. men jag kan inte det.. jag kan inte lådsas som att verkligheten är något den egentligen inte är? du svävar på moln pojk, medans jag går där nere och tittar upp mot dig.
jag placerar dig på någon slags pedestal, är du verkligen värd det? hah. nej. men vet du va? jag är stark, jag är det.
jag kan om jag vill, jag vill om jag kan.
det där med att leva i nuet. det kanske funkar för vissa, men inte för mig..


ensåndärtråkigtorsdag.
jag gick upp vid sju idag. jag hade egentligen kunnat sova en timme längre men efter att ha sovit hela dagen igår så var jag faktiskt inte så speciellt trött. jag pallrade mig upp ur sängen och tog en lång härlig dusch. åt min rostade macka med ost o gurka, drack min oboj med alldeles för mycket pulver i, gjorde mig i ordning och tog sedan bussen till skolan. fem i elva började vi idag. slutade tjugo över tolv. himla skön dag.. och skönare blev det.
vi har fått i uppgift (av våran underbara svenska/engelska lärare, maria) att göra ett reportage i svenskan, om någonting som rör katedral. vi får göra det hur vi vill, när vi vill, men torsdag nästa vecka ska det vara inlämnat! så, vi fick faktiskt sluta efter att hon förklarat uppgiften.
jag tog tjugo över elva bussen hem. gött! nu har jag hela dagen framför mig o göra något kul, trodde jag.
jag var hemma vid halv ett. jag slängde i mig en potion med falukorv o makaroner o satte igång o städa. städa?
härligt sätt att spendera sin, nästan, lediga dag. sån tur var, var david en ängel och fick underhålla mig med tusentals sms under mina långa o kämpiga städtimmar. även dennis var flitig med att hålla tätt mellan vibbarna (msn).

kvällen skulle ha spenderats med världens underbaraste människor.. jess, elin och ewelina.
en lång o härlig fika i skövde med massa mys&prat. men efter ett himla strulande med busskort, tider o allt gav vi upp och bestämde oss för att våran efterlängtande kvällsfika fick vänta. tyvärr! men tjejer, ni rockar min värld!

jag antar att det blir en väldigt lugn hemmakväll ikväll.
har en väldigt rolig engelska läxa att se fram emot att göra.
har på något konstigt vis lyckats skjuta upp den mer o mer
och imorgon ska vara inlämnad. lyckat!

äh, gokväll!

martina.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: