SKRIVET: 2008-09-27, kl 23:00:55 | PUBLICERAT I: vardagsbeskymmer

a lonely september

lördag, 27 september 2008

.. well, i didn't mean to this to go as far as it did
and i didn't mean to get so close and share what we did
and i didn't mean to fall inlove, but i did
and you didn't mean to love me back, but i know you did


detta måste nästan vara den tråkigaste lördagen i historien..
pappa hämtade mig i götene i morses. eller, morses (?) klockan var åtminstonde två.
jag kom hem, åt lite rester som blev över från gårdagens käk, tog en jättelång dusch och sen gick jag och la mig.
förstår inte hur jag kunnat vara så trött som jag faktiskt var. jag sov till minst halv ett idag. men det är nog som maggan sa när jag besökte henne på statoil på hemvägen; ju längre man sover, ju tröttare blir man. kul att se dig igen tösa!
jag vaknade vi sex igen, gick ner och satte mig vid datorn. kände mig ovanligt seg, så chattandet blev inte långvarit. gick istället upp och la mig i sängen igen. tv:n är min bästa vän!

gårdagen var bra, bara bra.
jag var ledig, så det blev en lång o härlig sovmorgon för min del. en rostad macka, ägg och forest fruit tea som det heter. finns inget bättre. hade planerat en liten springrunda efter frukosten, men det var så kallt ute så jag hoppade över den där springturen som oftat övergår till en rask promenad, även om det var oerhört behövligt.

det kändes så skönt att slippa gå upp tidigt idag, stressa till bussen och plågas i 8 jobbiga timmar på katedralskolan.
vid fem tiden åkte jag ner till audio video iallafall, eric jobbade. efter att han slutat gick vi hem till honom, inväntade tobias och två söta tjejor. ewelina&madeleine. kvällen bestod av wishkey, gitarr&sång och mycket prat.. trodde vi.
planerna ändrades och kvällen slutade med att jag, eric, tobias och oscar körde en form av pictunary på paint. kul!
det blev en rätt tidig kväll iallafall.

klockan är nu 22:50. det är både mörkt o kallt ute. "precis som i en isbjörns arsle", som johan glans säger i ett toppen avsnitt i parlamentet. tänk att hösten alltid ska vara så mörk o dyster. deprimerande!
a lonely september, agusti i helvetet, november rain.. ja, både håkan, plain white t's och guns n' roses har lyckats sätta namn på höstens dystra månader.

funderar på om det är dags att gå till sängs igen? tröttheten verkar inte vilja försvinna och det blir nog inte bättre av att jag sitter här. frågan är om det faktiskt blir bättre av att jag går och lägger mig, men jag är villig att försöka.
kanske kan somna till någon patetisk kärleksfilm där, the boy always gets the girl, som ska förstöra min lördagskväll ännu mer? låter som en bra idé. sorligt nog.

godnatt.
martina.


gissa;)

Jag saknar dig:)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: