SKRIVET: 2008-10-19, kl 19:55:59 | PUBLICERAT I: vardagsbeskymmer

två olyckliga dårar

söndag, 19 oktober 2008

".... man kan bara genom att lyssna på musiken och inte titta på tv-rutan, placera filmen i en filmgenre, men.." blablabla. läxor! finns det något värre? egentligen? jo, det är väl klart det finns. krig tillexempel? ^^ men läxor är inte långt ifrån.
nu blev det precis som det INTE skulle bli, att jag sitter med massa läxor på en söndagkväll. varför gjorde jag dom inte igår när jag hade tid? jag blir så trött på mig själv ibland!
nu sitter jag iaf här och skriver på min jäkla filmrecension som ska vara inne imorgon, lyckat.
jag hade verkligen sett fram emot en läxfri kväll ikväll, som ett härligt avslut på en härlig helg.. men, ändå sitter jag här. brajobbat.

förövrigt har dagen varit bra iallafall. efter en andra övernattning i götet tog jag bussen hem vid två tiden. precis som igår var vädret riktigt härligt, om inte härligare. jag njuter!
jag lagade mat när jag kom hem. kyckling, pasta, god sallad, flädersaft, rix fm och tända ljus. jo, det blev en mysig måltid - för mig själv dock, men jag klagar inte. behövde lite tid för mig själv tror jag.
egentiden läker alla sår..

klockan är snart åtta och jag vet inte hur jag ska hinna med allt? jag hade planerat en tidig kväll ikväll men det verkar som alla mina planer om en skön söndagskväll spricker. läxorna lär väl ta någon timme till, och sen dusch, packa gympakläder för imorgon och lite småfix. som ni märker är inte organisering och planering mina favoritord.

har precis laddat hem massa härliga 90-tals låtar och gamla rock ballader så, mobilen är nu fullproppad med bob dylan, white lion, rem, bad english m.m.
lite ny och fräsch musik är inte helt fel o plugga till.. påtal om plugga borde jag kanske återgå till min filmrecension.
ni har tur ni som inte har några läxor.


godkväll.


btw, stort grattis till sten som fyller 53år idag!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: