SKRIVET: 2008-10-23, kl 20:28:19 | PUBLICERAT I: vardagsbeskymmer

it's never gonna be that simple

torsdag, 23 oktober 2008

idag är det torsdag, som oftast är den bästa dagen på veckan. och ja, torsdagen håller måttet, även idag. dagen började med uppsats och slutade också med uppsats. fyra timmars svenska uppsats om turismen och resor. jag förstår inte hur jag orkade. jag blev klar precis när vi slutade skolan, kvart över tolv. idag hade jag, jonna och thörn planerat en dag på stan så vi tog en buss från skara till lidköping vid ett tiden.

dagen kunde inte ha blivit bättre. vi shoppade loss.. eller, det blev väl mest fönstershopping kanske.. men lite småköp blev det allt, för allihop. vi fikade, pratade och hade det jättetrevligt! men efter fyra långa timmar var vi riktigt trötta allihop och bestämde oss att tacka för oss ..och det gör jag, jag tackar för en underbart bra dag! niärbratjejor.

jag sitter nu framför min dator, lyssnar på musik och bara längtar till lov. imorgon är det fredag, världens bästa fredag som katarina säger. på något sätt längtar jag efter skolan. jag vet inte varför. kanske för att jag bara vill att fredagen ska vara över så att mitt lov kan börja? jo jag tror det. höstlovet kom alldeles lägligt.
hade egentligen planerat en vecka för mig själv, uppe i dalarna hos världens bästa släktingar. jag hade verkligen sett fram emot min resa till mora, som en paus från mitt vardagliga liv. men min ekonomi är på bott denna månaden och därför kommer jag ingen vart. jag kunde inte varit mer besviken. men jag tänker inte sura över det. är det lov så är det, då tänker jag bannemig njuta!

klockan är snart halv nio. halv nio! är det bara jag eller har kvällen gått fruktansvärt fort? klockan var ju fem nyss, och jag kom nyss hem från stan. herrejösses. det börjar bli dags för min vardagliga roundcheck. kolla så att busskortet och nyklarna ligger i väskan tills imorgon, kolla över alla läxor och kolla så att klockan är ställd ordentligt. rutin!

nu ska jag springa iväg och kolla på andra avenyn och höök.
sen ska jag allt sova, sovasovasova.

godkväll/natt.




KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: