SKRIVET: 2008-10-12, kl 17:04:20 | PUBLICERAT I: vardagsbeskymmer

viva la vida

söndag, 12 oktober 2008

åh vad jag känner mig fräsch nu. ren och fräsch! det bästa jag vet är att komma hem från
en fartfylld helg med fest o stön och ta en varm, härlig dusch. då mår jag bra! fast jag känner mig ändå lite seg idag. tung i kroppen och seg i huvudet. det måste vara vädret? jag tål bara inte se hur marken pyntas av rödorangea löv som nästan blir som ett täcke över vägen och hur trädtopparna blir allt mer nakna. jag hatar hur mörkret kommer allt tidigare på eftermiddagen och hur kylan blir allt starkare än värmen. jag hatar höst. det är då deprissionen och det dåliga humöret börjar leta sig fram. då orken bara försvinner totalt och det känns som en evighet till nästa sommar, eller de ljusare tiderna.
de bildas klumpar och en slags ångest i magen inför veckans skoldagar. det gör det jämt på söndagar. men speciellt idag.. prov, uppsattser och tusen läxor + skolfoto. det är vad veckan erbjuder. inte speciellt lockande.
det känns som att jag har tappat allt inom mig. orken är helt borta och jag förstår inte hur jag ska klara av veckan.
jag känner mig även tömd på känslor, energi och humör, framförallt.
jag ger så mycket.. men får så lite tillbaks.

jag satt precis och läste mitt horoskop från aftonbladets söndags bilaga. jag tänkte att jag kanske kunde hitta något om just orken eller humör och sån skit, i oktober månad. men sen kom jag på, att det är rätt meningslöst. horoskop är meningslösa! hur ska mitt stjärnteckan veta hur jag mår denna månaden, hur det står till med mig, ekonomiskt sätt och inom kärleken?
"vattumannen. de älskar att exprimentera med sex och att chocka dig med bisarra upptåg"
vad jag hatar horoskop. vad får dom allt i från? inte nog med att det finns ungefär 300 olika tidningar med 300 olika förklaringar på ens stjärntecken, så finns det ju idioter som faktiskt tror på det. (som jag en gång gjort)
"vattumannens favoritfantasi; vill vara en syndig sjuksköterska eller psykolog som utsätter patienterna för sexuella perversioner"? nejtack. jag förstår inte hur astrologi och stjärnor kan påverka vårat vardagsliv. så patetiskt!
äh, nog pratat om horoskop.

det märks definitivt att mitt humör inte är på topp idag. dumma söndag, dumma höst, dumma mig.
sängen känns allt mer lockande nu och jag känner verkligen för att lägga mig och sova och hoppas på att min energi hittar tillbaks igen. jag kan verkligen behöva den tills imorgon!

godkväll.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: