SKRIVET: 2008-10-22, kl 18:17:47 | PUBLICERAT I: vardagsbeskymmer

you've got everything to lose

onsdag, 22 oktober 2008

det regnar ute. inte så mycket kanske, men det regnar. det har precis börjat bli lite mörkt ute, så mamma har tänt ljus. mys! skoldagen har verkligen varit slitsam. inte nog med att jag missade bussen för ungefär sjätte gången på dom två senaste veckorna, så hade vi deadline på ett broschyrsarbete som jag var långt ifrån klar med. så det blev till att jobba hårt på lektionen, ingen rast för min del. jag blev klar, i sista minuten!

fotolektionen, den andra och sista lektionen på dan var hemsk. den första timmen hade vi genomgång, som jag inte förstod någonting på. den andra timmen följde jag efter berit som en svans och hon fick iprincip göra allt arbete åt mig. det var nästan pinsamt. men jag har nog aldrig varit så sur, trött o hungrig som idag. i vanliga fall hade hon skällt ut mig, sagt till mig och lägga ifrån mig mobilen och gett alla andra överdrivet mycket beröm förutom mig. för hon är sån.. men jag tror hon förstod att det inte riktigt var min dag idag. tur det!

bussresan hem tog nog en timme, det kändes som två. nu är jag äntligen hemma, och har faktiskt varit ett tag.
efter att ha fått lite mat i mig och några alvedon mår jag bättre. mycket bättre!

nu sitter jag och lyssnar på switchfoot, ett gammalt favorit band från förra hösten/vintern. kommer ihåg det så väl.
mina långpromenader till sjön med switchfoot och alla andra rockband spelandes i hörlurarna.
det känns inte som att det var så längesen. men det var det. ett år, tolv månader... mycket har förändras sen dess, läskigt mycket! undra om jag har förändrats något? och till det bättre eller sämre isf? .......

nu har jag läxor att göra, massor med läxor. förberedelser för uppsats på torsdag och fredag, engelska läxa tills på fredag, mediekommunikationsläxa tills fredag och filmrecension tills på måndag.
jag ser verkligen fram emot min onsdagskväll :)

byeeee.


flyerboy

jag tkr om att läsa din blogg, den känns mysig. jag saknar dig.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: