SKRIVET: 2008-10-07, kl 21:02:28 | PUBLICERAT I: vardagsbeskymmer

godnatt eller godmorgon?

tisdag, 7 oktober 2008

idag är det tisdag. mamma ringde och väckte mig klockan halv sju idag. känns lite töntigt att
fortfarande ha en mamma som ringer och väcker en på morgonen. men, jag lovar er, i mitt fall är det behövligt.
i morses var jag trött, riktigt trött. det skadar väl inte o snooza femton minuter till, jag hinner ju fixa mig iaf.. tänkte jag och somnade kvickt om. vaknade sedan klockan tio över åtta av att jonna smsade. hade redan missat 07:25 bussen och det var tio minuter kvar tills nästa gick. så duktig som jag är, blev det till att slänga på sig lite kläder, platta håret (2min) och rusa iväg till bussen. det flesta hade väl tagit nästa buss, men inte jag.
jag är duktig. jag har dock aldrig varit så trött som jag var idag!

skoldagen var seg, riktigt seg. expolektionen med katarina gick inte allt för bra och jag kände verkligen hur ALLA var på dåligt humör idag. även katarina verkade ha vaknat på fel sida. men, alla har väl sina dagar antar jag.
jag somnade på filmkunskapen. helt sjukt. första gången jag somnar på en lektion, någonsin. ni vet när man duschar och får schampoo i ögonen, att det svider och det går liksom inte att hålla upp ögonen. -tja, SÅ kände jag idag. på rasten sprang jag ner till cafeterian och köpte mig en kopp kaffe. (mycket behövligt)
jag blev faktiskt piggare. såpass piggare att jag klarade av den sista timmen av lektionen iallafall.

dagen har jag spenderat hemma. jag behövde det tror jag. en hemmadag för mig själv.
jag sitter här och räknar ner minutrarna tills desperate housewives börjar. åtta, sju, sex...
hade tänkt och göra det riktigt mysigt. krypa ner i sängen, tända massa ljus (somvanligt),
koka en kopp te och sen somna i sista pausen av desperate.h och missa sista kvarten, som jag alltid gör.

godkväll.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: