SKRIVET: 2008-11-16, kl 18:15:18 | PUBLICERAT I: vardagsbeskymmer

that last kiss i'll cherish, until we meet again

söndag, 17 november 2008

jag är mörkrädd, riktigt mörkrädd. så, det värsta jag vet är när det är mörkt ute. det finns absolut inget värre än att gå hem själv när det är mörkt ute.
igår var jag o tjejerna på bio. vi hade planer på mv-festen i skara/lundbrunn. men för det första hade vi ingen skjuts och för det andra ville inte alla dit. jag, som jag tror var mest sugen på party, blev nog mest besviken när alla andra ville gå på bio. "fine, gör som ni vill" tänkte jag och vi åkte in till biografen i lidköping. filmen vi skulle se var en svensk thriller/rysare, låt den rätte komma in hette den. jag hade ingen aning om vad filmen ens hette eller vad den handlade om förens ungefär en tredjedel av filmen hade gått och en liten tjej började suga blod ur en gammal gubbe. "jaha, hon är vampyr"
grattis martina, grattis. filmen var läskig, riktigt läskig. ännu läskigare blev den när den var på svenska och handlade om barn också. det gjorde filmen mer realistisk och att ta med barn i skräckfilmer är ju ett sätt att röra tittarna på djupet, det har juha sagt.
filmen var iallafall slut vid elva. vi tog en promenad, jag och tjejerna, medans vi inväntade jonnas pappa. det blev en lång diskussion om alla vändpunkter och konstiga scener i filmen. för mycket filmkunskap kanske?
halv tolv kom iallafall jonnas pappa och hämtade oss.
"vart svänger man in till dig nu då martina?"
"uhm, du kan släppa av mig vid pizzerian".
- pizzerian? är jag dum i hela huvudet? det är mörkt och kallt och vi har precis varit och kollat på en rysare. hallå?
jaja, där gick jag alldeles själv. livrädd. det var nästan som i en skräckfilm; en tjej går ensam hem efter att ha varit med några kompisar, det känns som att någon går efter henne, hon kollar ständigt bakåt men ser ingen..
när jag äntligen var innan för dörren kunde jag andas ut ordentliget. puh! tack för en super mysig kväll tjejer!

jag vaknade vid ett idag. hade knappt sovit en blund på hela natten. det har varit varm, så jag har legat och varit törstig hela natten men aldrig orkat gå upp + att jag har drömt mardrömmar. massor, in fact.
drömt, vaknat, somnat om, drömt vaknat.. ja, så har jag iprincip hållt på hela natten.
var fortfarande lite rädd när jag vaknade. jag hade varken ork eller lust att gå upp så jag låg kvar och kollade på madagaskar och det hjälpte mig att komma på andra tankar efter nattens grova händelser.
zappade över till barnkanalen där eva & adam, på sommarlov gick på tvn. den bästa eva & adam filmen som gjorts. kommer ihåg hur jag alltid brukade titta på den som liten. jag älskade scenen på midsommar då eva och adam, efter att ha lekt björnen sover, springer in i skogen och lägger sig i gräset och .. åh va mysigt!

efter några timmar i sängen kände jag att det var dags att gå upp. kan ju inte ligga i sängen hela dagen så, jag la mig i badet i stället. ett varmt bubbelbad. jag har nog inte njutit så mycket på hur länge som helst. jag älskade och bada badkar när jag var liten. men efter att en spindel krypt ner i vattnet har jag aldrig vågat bada igen. jag har den värsta spindelfobin en människa kan ha, typ. men idag kände jag att det var dags att trotsa min rädsla och visa att jag inte är rädd längre. det gick! jag tände massa värmeljus, hällde i 3 kg "therapy care" - anti stress. något slags avstressande och mjukgörande badskum och herrejösses vad härligt det var.
"välgörande oljor, mineral och vitaminrika havsalger och stimulerande grönt te." nu luktar jag godis!
jag gick upp ur badet precis lagom till desperate housewives, repris från i tisdags började - det program jag missade. perfekt!
nu sitter jag här, nytvättad och sådär härligt ren, och lyssnar på katy perry - hot n cold, som vanessa spelade sönder igår morses.
jag borde engentligen göra läxor. jag och karro sitter och peppar varandra till att göra den där jädrans engelskaläxan, men vi orkar inte. skit.
på torsdag är vi iallafall lediga. den här veckan blir nog lugn! brabrabra, det behöver jag.
fortsatt trevlig kväll.



you change your mind like a girl changes clothes


THÖRN!

lol, precis när ja läste de sista om eng stod de MVG i allt? på nån länk, HAHAHAHA. fan va fult!

tack själv för igår snygget! <3



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: