SKRIVET: 2008-11-10, kl 19:08:02 | PUBLICERAT I: vardagsbeskymmer

run baby, run

måndag, 10 november 2008

what a day, what a day. vaknade upp med en täppt näsa och halsont, som fasiken. men redan igårkväll kände jag av att en förkyldning förmodligen var på gång. men jag var så inställd på att gå till skolan, och det gjorde jag. några klunkar av hansa rom gjorde susen och jag kände knappt av min hals påväg till skolan. skoldagen gick snabbt, snabbt och lätt.
filmkunskap med juha första lektionen, toppenkul och intressant. sen idrott... tänk att jag t.o.m hade tagit med mig idrottskläder och allt, även fast jag mådde så dåligt. tyvärr hade vi bad, så jag fick inget tillfälle att få känna mig duktig på. tur i oturen typ. dagen fortsattes med en väldigt lång håltimma, sen utvecklingssamtal. usch.. det var allt lite nervöst inför samtalet. har dåliga minnen från förra och men jag hoppades på att det skulle gå bra denna gången.. och det gjorde det. mina frånvaroprocent hade sjunkit och jag fick fina omdömmen. jag är på rätt väg igen! det enda som kanske inte funkar som det ska är svenskan och engelskan. mycket frånvaro och oaktiv på lektionerna tydligen. konstigt att jag har samma lärare i båda ämnena, koppling? kanske.
kan också stolt meddela att jag fick riktigt bra omdömme från erica. puh! det var jag nog mest nervös över. men med mina 0 %iga frånvaro tror jag att jag har ett litet plus i kanten ^^
efter utvecklingssamtalet åkte jag, mamma, ewelina och birgitta till mc donalds. - chicken nuggets, finns det något godare?
efter mcdonaldsbesöket åkte jag och mamma direkt hem. min förkyldning har blivit jobbigare och jag kände att min ork var på bott. så jag gick upp och la mig. har iprincip sovit tills nu..

hade precis tänkt att göra filmanalys till juha, tills imorrn. men jag fastnade på bilddagboken, youtube, blogg och allt var det är.
- prioriteringar, ordet existerar inte för mig!
sitter och lyssnar på we the kings, världens bästa band. jag tror jag börjar falla tillbaks till min "jag-lyssnar-bara-på-skatepunk/punk/rock" - period. men jag älskar´t.

förövrigt så har jag namnsdag idag.. känns skönt att vi firar namnsdag i min familj. iallafall min och elias. pga att vi firar allt annat tillsammans, jag och min bror - födelsedag, julafton osv har vi ju ingen egen dag på året som alla andra har. därför firar vi alltid namnsdagarna. så, idag är det min dag. vi sitter nu och inväntar brorsan, sen bjuds det på tårta. daimtårta, min favorit. jag tyckte t.o.m att jag såg några paket i mammas väska. ^^ som sagt, jag älskar namnsdagar!

resten av kvällen ska spenderas i min säng. te, tårta och prison break.
hemma kvällar är det bästa som finns.
eller hur?



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: