SKRIVET: 2008-11-05, kl 19:11:13 | PUBLICERAT I: vardagsbeskymmer

jag skulle äga miljoner om tårar vore guld

onsdag, 5 november 2008

one tree hill, 2 1/2 men, vänner, paradise hotel, andra avenyn, desperate housewives, navy cis, prison break och the hills.
ja, tvn har iprincip varit min enda sysselsättning under de tre närmsta dagarna. "skönt, nu slipper vi iallafalla kolla tvbilagan", morsan med humor.
igår kom jag upp ur sängen. jag fick faktiskt ner några skedar soppa också och idag var jag t.om i skolan. haha, jo det kom som en chock för mig med. men det gick bra. det var lungt och min mage har inte ställt till med några yttligare problem, hittills.

det är mammas födelsedag idag. tänk, idag har kvinnan levt i exakt 49 år. bäst är hon! det blev lite tårta och fika med morföräldrarna när jag kom hem från skolan. "äre bara ja elle e ente fikabröt´ riktigt baaackt"? snacka om grov västerländska. jo, vi fick allt ett gott skratt vid fikabordet. morfar, min älskade morfar!




hoppas verkligen att alla satt uppe och kollade på valvakan igår natt... för det gjorde inte jag. hörde att samhällarna var rätt engagerade iaf. orka!
först hade jag definitivt inga planer på att titta, men malott fick mig att ändra mig. tyvärr somnade jag efter paradise hotel och missade valet. men, sån tur var kom mamma med den goda nyheten i morses att barack obama faktiskt vann! den mannen gillar jag. jag vet dock inte så mycket om honom än att jag en gång zappade kanaler på tvn och hamnade på feman där han var gäst i ellen degeneres show. jag tyckte han såg bra ut och bestämde mig att kolla vidare en stund. då fick jag veta att han ställt upp som kandidat som usas nya president. gött att han blev vald. har också hört att mccain är en skit!

nu är det verkligen mörkt ute och klockan är bara sju. jag förstår det inte.. det är mycket jag inte förstår!
här sitter jag med träningsoverallen på och är påväg att ta en liten joggingtur. inser nu att jag förmodligen får hoppa över det och gå ut och go en snabbrunda istället, ut i friska luften! ja för, utan luft dör man ju.....
när jag kommer in väntar läxor, massor med läxor. men jag tror jag hoppar dom ikväll. ge mig ork! imorgon är jag ledig från skolan och flyttar också till skara över helgen.
godkvvääääll.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: