SKRIVET: 2008-11-20, kl 21:38:22 | PUBLICERAT I: vardagsbeskymmer

dig värderar jag högst

torsdag, 20 november 2008

det är konstigt hur saker och ting ändras så snabbt, hur fort man kan ändra uppfattning om någon. ena stunden tycker man inte om den alls, snackar skit och går i korridoren med den där "vad glor du på"-blicken och andra stunden tycker man om den och umgås som om ingenting har hänt. sen finns det ju sånna personer som man har bestämmt ska vara på ett speciellt sätt. ful, töntig, bitch, fjortis, märkesbög osv. utan att man ens pratat med dom placerar man dom i vissa grupper eller sätter stämplar på dom. rätt patetiskt egentligen. människor, en konstig varelse om ni frågar mig.
dags att faktiskt värdera mina vänner.


idag har det varit en bra dag. vi hade studiedag idag. så skönt att äntligen få sova ut, ordentligt. jag somnade vid tolv igår så jag vaknade vid tolv idag, rätt tidigt för att vara mig. men tolv timmar är inte så dåligt iallafall. jag har faktiskt kunnat sova skönt hela natten också. sluppit vakna av törst, dött av värmeslag eller framförallt, inga mardrömmar. riktigt härligt!
imorses kunde jag ta tid på mig att göra mig i ordning. slippa gå upp tidigt, stressa till bussen och strunta i frukosten. nej, idag tog jag en lång dusch. valde kläder i säkert en halvtimma, sminkade mig, fixade håret och åt en riktigt god frukost. dagen kunde inte ha börjat bättre!

idag var det en martina och alex dag. sånna gillar jag! vi bestämde oss för att bara vara själva, men så blev det inte. vid halv tre gick vi ner till yrkeslivsmässan i parken där åttorna hade utsällning. dom hade gjort supersnygga montrar för att redovisa sina praoplatser. alex hade lovat att hjälpa joel och sebastian med ett trumsett, så vi pallrade oss iväg till mässan vid tre. jag tröttnade snabbt och tvingade alex att vandra hemåt, och det gjorde vi. jag var trött och jag kände hur hungern började känna sig kännbar i magen. så vi (jag) började steka pannkakor. vi tände massa ljus och dukade fint på bordet. vi ringde dit alix och kp och bad dom komma över på lite kvällsmat. vem säger nej till martinas goda nygräddade pannkakor? inte dom iallafall. dom köpte med sig glass och kom på stört. oj vad mysigt vi hade, vi fyra.
efter maten delade vi på oss, jag och alex gick tillbaks till mässan för att träffa joaquin, (som aldrig kom) och alix och kp skulle rida. misstolka inte!
vid sju tog jag bussen hem. jag hade lite läxor som väntade, var riktigt trött efter gårdagen och kände att jag behövde en hemmakväll. bussresan tog en kvart, det kändes som fem minuter - högst. jag la mig i ett säte och lyssnade på musik och helt plötsligt när jag tittar upp svänger bussen ner på sjökvarnsvägen i källby.

nu är jag hemma. sitter och lyssnar på the killers - when you were young, pointera - akoustic version. superbra låt som jag inte kan sluta lyssna på. tänker jämt på johan palm som sjöng den i idol. han var bra, fast orginalet är bättre ^^
ska nog ta mig något och äta snart. en ostfralla och en kopp kaffe låter inte helt fel. fast det som lockar mest nu måste nog vara min säng och paradise hotel. det såg ut och bli spännande på paradise idag. hoppas charla åker ut någon gång!

imorgon är det iallafall olins. är inte supersugen, men det kan nog bli ganska kul iallafall. har inte varit ute och dansat eller haft riktigt kul på så länge. jag behöver det här! ska bara försöka få med mig mårsen också.
på tal om mårs, så har en väldigt rar johanna mårs fixat chris brown biljetter till mig och elin nu. elin smsade igår och berättade den glada nyheten. jag är superglad och längtar, jättemycket... stockholm, här kommer vi.

ha en fortsatt mysig torsdagskväll allihopa. det ska jag! :)





jag är glad över att jag har dig i mitt liv igen.
tack för allt.. älskade du



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: