SKRIVET: 2008-11-18, kl 19:33:07 | PUBLICERAT I: vardagsbeskymmer

bombattentat och chris brown

tisdag, 18 november 2008

idag klockan 09.00 släpptes dom. biljetterna till chris browns konsert i stockholm den 23 januari. jag hade redan bänkat fast mig vid en utav skolans datorer och var redo att boka. 08.58, 08.59.. 09.00! jag och elin var som galna. vi gick lös med andra ord. tänk att få se chris brown live...
ett litet tips! boka aldrig biljetter på internet. vad tusan är säkerhetsdosa och va fasiken menas med bankensID kod blablabla? alltså, bokningen gick rätt så mycket åt skogen.
"du har hamnat i kö. väntetid, 21 minuter" - ja, om ni ska ringa. ring tidigt!
plan två. mamma! jag bad henne att beställa, men hon var på jobbet och kunde tydligen inte slita sig några sekunder.
jag var sur resten av expolektionen och kände för att åka hem. så nej, bokning är inget jag vill göra om!
dom bra platserna är förmodligen slutsålda nu. men det är inte helt säkert. karolin drog nämligen en historia om hennes syster som bokat biljetter veckor efter de släpptes och fick ståplats. antingen hade hon en väldans tur eller så var det förmodligen markoolio eller liknande hon skulle se. får iallafall hoppas att jag har samma tur. imorrn ska jag ringa!

dagen slutade iaf bättre än den började. (tack för det) vid halv två hade vi filmkunskap med juha. vi såg på en propaganda film om världens uppbyggnad, myter, skapelse och även mycket om myterna kring bombattentaten den 11 september. filmen var bra. det kom även snuttar från bombattentatet i london den 7 juli, 2005. då var jag där. kommer ihåg det så väl.
vi bodde i egham, i ett hus i windsor park, två timmar från london. varje morgon åkte vi tåg till london och sedan tunnelbanan in till stan. vi var framme vid tio tiden, då alla affärer öppnade. dagen då bombattentatet skedde bestämde vi oss för att ta en lång sovmorgon. mamma mia konserten väntade på kvällen så det var lika bra att ta en paus från shoppingen och vila upp oss inför kvällens stora höjdpunkt.
tur var väl det. för nio på morgonen, samma dag, utlöstes en bomb på ett tunnelbanetåg. det vi brukar åka med. nyheterna sändes direkt till sverige och vi fick +96 samtal hela dagen. "lever ni, vart är ni, är allt bra?" vi blev rådda till att stanna inne den dagen och mamma mia konserten blev också inställd. vilka minnen! ^^

nog med bombattentat. vanessa kom till skolan idag. hon var överlycklig och supermallig över sina jäkla chris brown biljetter. avundsjuk? jo.
vi tog halv fyra bussen till götene och därefter tog jag kvart i fem bussen hem till källby. jag kom hem precis i tid för kycklingwook, julmust och the hills. perfekt! dagen har varit seg, riktigt seg. morgondagen kommer bli segare, mycket segare. på torsdag är jag ledig vilket innebär, ingen tidig kväll imorgon. trodde jag..
jag går i skolan från åtta till kvart i tre. sen bär det av till lidköping där vi ska ge eleverna på rudenschöldskolan information om mediaprogrammet i skara. det börjar klockan fem och skulle ta högst fyra timmar. vi är alltså klara senast nio. och där rök min lediga kväll!
känns inte riktigt som att jag har turen på min sida.

ikväll ska jag iallafall njuta. desperate housewives är på tv ikväll, även dom amerikanska avsnitten av paradise hotell vilket jag alltid brukade titta på förut. jajamensan, det blir njutning på hög nivå ikväll.
fortsätt trevlig kväll.


jag vill ha dig, som jag hade dig förut



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: