SKRIVET: 2008-11-07, kl 21:53:59 | PUBLICERAT I: vardagsbeskymmer

där borta vid coop

fredag, 7 november 2008

gårdagskvällen spenderades med en väldigt söt malott. det var äntligen dags att inviga hennes nya lägenhet. jag, av alla, fick äran att inviga den med henne. gullig som jag är och var, köpte jag en liten inflyttningspresent och bjöd på tårta. oj va hon blev glad malott! åh vilken kväll det blev.
grillade ciabattabröd, räkor, cider, mumsmums, tårta och chips med massa paprikadipp. jo, det blev en riktig flötkväll.
senare på kvällen blev det en liten promenix i skara, hårfärgning, lite gitarr&sång, tv och massa massa prat!
tack för en jättetrevlig och supermysig kväll malott. jag behövde verkligen komma ut lite! tack för allt.

vaknade upp i den halvtomma lägenheten tidigt i morses. fast idag fick jag sovmorgon, skönt.
dags för skola igen. men, jag längtade nästan lite. det är ju världens bästa fredag idag, trots allt!
expon gick dock inte alls bra. katarina gick mig på nerverna under lektionen och jag kände att ett ton elefanter över henne inte hade vart fel. men lektionen gick relativt snabbt och det var snart dags för ericas lektion. min favorit lektion! häromdan skrev jag klart alla mina arbeten för hennes ämne. känns skönt, fast ändå nervöst. jag vill alltid göra bra ifrån mig på hennes lektioner, lämna in snygga arbeten och så. jag tror inte jag är ensam om att känna så. hon har en stark inverkan på eleverna i klassen vilket är häftigt eftersom att det inte är någon annan lärare som verkar ha det. inte på samma sätt som erica iaf. hon skrämmer mig, men jag gillar henne!
på eftermiddagen hade vi engelska uppsats. jag kände mig rätt peppad. hade t.o.m skrivit en planering om vad jag skulle skriva. duktigt! men när jag väl satt där fick jag inte fram orden. jag hatar black outs vid såna tillfällen, finns inget värre. just nu vill jag bara glömma den engelskalektionen ^^

idag slutade jag sent. efter att ha åkt buss från skara till götene fick jag vänta i götene en halvtimme, vilket jag hatar. vad mörkt det har blivit ute också. klockan var bara kvart i fyra när jag stod inne på pressbyrån och väntade, man kunde knappt se ut för det var så mörkt. då kände jag att jag bara ville hem! sån tur var träffade jag en väldigt trevlig man vid tidningshörnan som jag pratade med ett slag.
"mister man en står det tusen åter". han har rätt. tack!

när jag kom hem väntade en väldigt god pastasallad med tzatsiki. mammor, finns det något bättre?
jag blev så mätt att jag gick upp och la mig. jag sov till klockan åtta. sen kände jag mig sällskapssjuk. mina fredagsplaner hade gått i krasch, som vanligt och jag visste nu inte vad kvällen hade att bjuda på .
ringde malott, hon kommer hit. antar att det blir flöt på hög nivå ikväll med. härligt!

go´ kväll!


Malott Josefin Tropp Svensson

DET LÅTER SOM JAG ÄR ORSAKEN TILL ALLT FLÖT FÖR HELVETE!!

Jag vill inte veta av dig. Nu går jag ut ur ditt hus och kommer inte tillbaka förens du tagit på dig din osynlighetsmantel igen Martina.

Aldrig annars!

Och som du och jag alltid brukar säga, böcker är bra att läsa.

Du hittar min självbiografi på www.malottsharligaunderbaralivsomallaandravillleva.se/honharratt



Puss&Nyp



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: