SKRIVET: 2008-06-09, kl 14:10:03 | PUBLICERAT I: vardagsbeskymmer

lost, lost together we are found



söndag, 8 Juni 2008


idag är det söndag. den värsta dagen på veckan. det är den dagen då ingenting händer, då ingenting ska hända, då man ständigt får en klump i magen, en klump fylld av ångest över att det är måndag dagen därpå och det är dags för
skolan igen. man vet att man måste samla kraft och energi för att orka med fem dagar i skolan. det är väl delvis därför det aldrig händer något på en söndag och det är väl därför man kallar söndag för en vilodag.

idag har jag själv inte gjort speciellt mycket. jag vaknade klockan halv två efter en fartfylld natt i lidköping.
cruisingen var riktigt rolig faktiskt. mycket härligt folk man kände, skönt väder, skön musik och snygga bilar.. ja, va kan man mer önska?
jag gick upp, tog på mig lite kläder, gjorde iordning en stor potion med frosties flingor och en ostfralla, sen bar det av till jobbet.
va hemma redan vid fyra igen. tog en dusch och pluggade lite matte, matte som jag älskar - host, och nu sitter jag och väntar på att isabelle ska komma hit. då blir det äntligen lite mat på pizzerian, då den oerhört efterlängtade kycklingsalladen ska få äran att mätta min mage.

appropå efterlängtan, detta är faktiskt mitt första inlägg på blogg. fast, det är inte min första bloggsida. åhnej.
jag har nog haft dom flesta bloggsidorna. blogg, bloggis, nogg, bilddagboken (om den räknas).. ja rätt många faktiskt.
det konstiga är att, jag har alltid tröttnat efter ett tag. - tagit bort, gjort en ny, tagit bort och gjort en ny.
det kanske är så att jag längtar lite efter att få skriva. jag tycker ju om att skriva.. sen så är det väl pga brist på annan sysselsättning.
fast, det behöver vi inte nämna egentligen. låter lite bättre att låta alla tro att jagälskar och skriva och att jag faktiskt är lite av en författare, som älskar poesi, läser ofta dikter och kan läsa ut en bok som innehåller 350 sidor på 4 timmar än att låta folk tro att jag är en tjej på 16 år, mina bästa år framförallt, som varken har pojkvänn eller annan vettig sysselsättning att ägna sig åt , så därför spenderar hon sin fritid framför en plåtburk och skriver blogg.. om, egentligen ingenting. om hennes liv som inte är så fartfyllt och spännande som det ibland verkar. nej, det stryker vi och håller oss till författarhistorien (y)

solen börjar äntligen gå i moln och vädret börjar bli sådär lagom varmt. inte för varmt eller för kallt, utan.. alldeles lagom!
ska försöka få med isabelle på ett nattdopp, eller. iaf kvällsdopp! det är alltid så mysigt, och kallt..
men jag antar att ibland får man ta livet med en nypa salt, bita ihop och komma ihåg att livet medför också några deciliter socker. härligt ordspråk jag kom på där (!) anyway...


önskar iaf alla en god kväll. det ska iaf jag ha...
jag och min kycklingsallad.

martina.



belliebollie

få iväg mig på ett nattdopp? hade inte vart så svårt :]



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: