SKRIVET: 2008-12-08, kl 16:57:18 | PUBLICERAT I: vardagsbeskymmer

hate will get you anytime

måndag, 8 december 2008

"vet du vad du har simon? du har en förmåga att skriva korta men
skit bra recensioner. snyggt jobbat. mvg" - jag ska allt visa dig abelsson.
sitter just nu och försöker skriva ännu en filmanalys till juha. tankarna stör och det
känns inte som om jag kommer någon vart. efter mina två tidigare arbeten, som faktiskt
blev bra, har jag extra stor press på mig att göra ett minst lika bra arbete nu.
skolan idag var ingen höjdare. min ork har helt försvunnit och jag kände mig borta
hela dagen faktiskt. jag struntade i idrotten. hade t.o.m tagit mitt pick och pack och var
redo att ta bussen hem när engelskan började. sån tur var lyckades elin o jess övertala
mig att stanna dom där sista 45 minutrarna ändå. 45 minuter är väl inget tänker ni säkert..
men med maria som lärare, en himla huvudvärk och yrsel tog det emot vill jag lova.
jess bjöd mig på kaffe (behövligt) eftersom att jag hade fattat ett sånt bra beslut, att stanna.
jag längtar till helgen nu, mer än någonsin

söndagskvällen spenderades med världens bästa ewelina. myskväll på hög nivå!
det blev en promenad ner till götene där det bjöds på pizza på victoria och
lite senare, en kopp kaffe. klockan nio var soffan bokad och hela familjen karlsson
hade bänkat sig framför tvn med tjocka täcken och kuddar.
ljusen var tända, colan stod på bordet och eldstaden brann som den skulle.
- redo för wallander! vi gick och la oss efter filmen, ewelina somande först.
vi båda vaknade med halsbränna och ångest inför skolan. tillslut lyckades vi pallra oss
upp, tur det. tusen tack för en jättebra kväll. du är underbar tjejen, underbar

dags att lägga huvudet i böckerna och börja plugga igen..
en tidig kväll väntar och jag hoppas på en promenad innan läggdags.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: