SKRIVET: 2008-12-01, kl 22:54:30 | PUBLICERAT I: vardagsbeskymmer

lämna nu drömmen och vakna till liv

måndag, 1 december 2008

efter ett kort avbrott från allt bloggande, eller datorsurfande överhuvudtaget, kan jag stolt meddela att jag är tillbaks. martina bock is back on track! dom senaste dagarna har varit bra, jättebra faktiskt. jag har haft en fantastisk, extra lång helg som har spenderades med massa underbart folk. en galen kväll i skövde med jennie och elin blev det, jag bosatte mig också i holmestad för en kväll, även skara - olins fick jag nöjet att besöka. som en liten avrundning på en lång men trevlig helg, spenderade jag hela söndagen med lite julpynt, städning och julfilmer, faktiskt.

det rullar på i skolan. de senaste veckorna har vi lyckats få en studiedag/ledig dag minst en gång i veckan. men nu ser det tomt ut och det verkar som att jag får bita ihop det sista innan jullovet. tänk, jullov. vart tog augusti vägen? månaderna går snabbt. för snabbt? tänk, fyra månader.. fyra

klockan är 22:38 och jag är inte ett dugg trött. en lång skoldag väntar dock imorgon och det känns som att det är dags att krypa till kojs. hoppas ewe kommer imorgon! navy csi börjar nog snart också. det brukar vara ett program jag lätt somnar till. (bra!) inte för att det är dåligt, för det är nämligen extremt bra och ett program jag gärna följer, om jag inte är för trött vill säga. jag lyckas ju alltid somna i slutet när abby eller ngn annan precis kommit på vem mördaren är. lyckat!

jag sitter nu och lyssnar på peter jöback. gå inte förbi, förmodligen den finaste jullåten jag vet. eller, jag vet inte om det är en jullåt. jag har bara ett skarpt minne av att jag först fick höra den förra året under jul, därför blev det som en jullåt, min jullåt. jag har äntligen fått min gamla stereo att fungera så nu har jag plockat fram alla mina gamla skivor jag tidigare inte kunnat spela. i söndags satt jag och lyssna igenom några riktigt gamla plattor.. "martinas favoriter 2006". dags att bränna lite nytt kanske? är riktigt sugen på att göra en jöback skiva. han är ju för härlig den där jöback!

nej gott folk. nu är det väl dags att säga godnatt..
så, godnatt



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: